banner.jpg

Ontwerpen van arbeidsvoorwaarden
& verbeteren van overleg


Contact opnemen

P&O advies

Voor diverse organisaties voeren wij specifieke P&O opdrachten uit: als HR interim manager, in het kader van een arbeidsvoorwaardenopdracht of als apart P&O project. Daarnaast verzorgen we ook specifiek advies voor kleinere organisaties.


P&O projecten

Wij ondersteunen organisaties bij het ontwikkelen van P&O beleid en het vertalen van dat beleid naar concrete P&O producten en instrumenten.


P&O advies voor kleinere organisaties

Veel kleinere organisaties hebben geen eigen afdeling personeelszaken. In dat geval kunnen wij ingeschakeld worden om te ondersteunen bij allerlei praktische vragen op P&O gebied. Wij adviseren en ondersteunen directies en ondernemingsraden bijvoorbeeld in de volgende situaties:

  • Hoe ga ik als manager goed om met medewerkers (zonder gedoe): hoe werkt het en hoe werkt het niet?
  • Hoe ga ik om met vacatures?
  • Hoe maak ik een goed arbeidscontract?
  • Hoe regel ik de arbeidsvoorwaarden?
  • Hoe ga ik om met inkrimping van personeel?


Netwerk

Vanuit ons netwerk kunnen wij bijvoorbeeld ondersteuning bieden bij het tijdelijk invullen van de P&O functie, bij het herinrichten van P&O processen en bij het inkopen en implementeren van personeelsinformatie- en salarisverwerkingssystemen. Ook specifieke expertise, bijvoorbeeld op juridisch gebied, is via ons netwerk beschikbaar.


Workshop HRM

Veel managers willen medewerkers graag optimaal kunnen inzetten, hen goede ontplooiingsmogelijkheden bieden en tegelijkertijd geen gedoe met personeel hebben. Vaak ontbreekt echter voldoende kennis van HRM en/of voldoende steun van de HRM adviseur. Daarom hebben we de Workshop HRM ontwikkeld, speciaal voor managers die meer inzicht in HRM willen hebben.


In de workshop komt de praktijk van de deelnemers volop aan bod. We gaan in op vier HR basisthema's: managen van instroom, doorstroom, uitstroom en arbeidsvoorwaarden. Deze bespreken we in hun onderlinge samenhang en in relatie met de missie, visie, bedrijfsstrategie en het ondernemingsplan. Vanuit deze vier thema’s kunnen allerlei praktische HRM issues op tafel komen. Kortom, een workshop om beter te managen met minder gedoe.